söndag 10 juli 2011

Dagen efter

Hundens Dag är vi aningen medtagna här, även dom med päls..Jag vill först tacka alla som kom, det var en enorm uppslutning så jag, Susanne och Cina är toknöjda, speciellt tack till Sarah och Jimmy från GBG´s Hundungdom. Det var trevligt att träffa alla och prata med folk och hundar. Jätteroligt att så många av mina elever dök upp, en extra kram till er:) Jag tyckte allas hundar var enastående som klarade så mycket folk, vid något tillfälle var det lite gruff men det berodde på att de fick hälsa i koppel, det kan lätt leda till bråk eftersom hunden sitter fast. Bara för att man är en hund betyder inte det att man vill hälsa på alla hundar. Hälsade ni på alla igår bara för att de var människor....???

Mina hundar satt inne på kontoret i butiken, det var väl sådär, tyckte dom. Jag tog ut Juno och visade Full  Rulle! med henne och det gick kanon! Hon klarade det galant, fastnade bara lite med nosen i marken (hennes nos satt tidigare fast med superlim i marken...). Som tur var fick hon inte syn på sin bästis Zino utan fokuserade på det vi gjorde. Duktig tjej!!  Tyvärr tog jag inte ut Polly så mycket som jag tänkt, bara till fotograferingen med Norra Halland, för de ville fota just henne! I fredags blev vi nämligen påhoppade av en lös hund (igen!) och då går hon upp fruktansvärt i stress eftersom detta hänt flera gånger under sommaren och hon har även blivit biten tidigare. När jag tog ut henne reagerade hon kraftigt på en hund men när vi jobbat en stund lugnade hon ned sig och vi kunde genomföra fotograferingen och gå ett varv utan problem.

Sammantaget var det hellyckat och vi tänker köra varje år, som ett litet event. Många sa just att de tyckte det var kul att det hände något "på byn".
Nedan några foton jag tog tidigt på dagen, hann inte ta så många...






Idag skall jag och hundarna gå upp i skogen, lufsa lite, plocka blåbär (om ryggen tillåter..) och fika. Jag tänker inte säga ett ord, för min röst är helt slut, nästa år måste jag ha en mikrofon. Vi funderade på att ha det men trodde aldrig att det skulle bli såååå mycket folk ;-)
Trevlig söndag!/Marja, Polly & Juno

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar